FAQ | Nemprint

FAQ hos Nemprint

Q: Hvorfor skal jeg uploade filer som .pdf eller .jpg ?

A: Det er låste filformater, så der kan ikke ske ændringer når vi åbner filen. Det kan der f.eks. med en word fil.

Q: Hvad er dag til dag levering ?

A: Det betyder 24 timer hvor weekend ikke tæller med. Så hvis du bestiller kl 14:00 fredag, er dine print klar kl 14:00 mandag. Du kan altid aftale hurtigere levering over mail eller telefon. En hasteordre koster typisk 200 kr ekstra.

Q: Skal der bleed på plakater ?

A: Nej

Q: Jeg har fået annuleret en ordre, men betalte online da jeg bestilte. Hvad sker der med mine penge ?

A: Vi trækker først penge når ordren er sendt. Så der er ikke trukket penge for en annuleret ordre, selvom du har betalt online med dit kort.

Q: Min pakke var ødelagt ved modtagelse, hvad gør jeg ?

A: Du skal nægte modtagelse hvis din pakke er ødelagt, så er det nemprint der står for reklamation hos postdanmark / GLS. Hvis du modtager pakken, er det dig der skal lave reklamation. Det er postdanmarks / GLS´s regler, ikke nemprints.

Q: Jeg kan ikke komme til betaling, eller komme varer i kurven. ?

A: Det er næsten helt sikkert fordi du bruger en ældre internetbrowser. Vi anbefaler at du bruger mozilla, da du altid kan få den nyeste version gratis. Hvilket ellers kan være et problem hvis du f.eks. bruger win XP

Q: Hvilken farveprofil skal jeg bruge ?

A: Gem dine filer i CMYK og bruge farveprofilen FOGRA39

Q: Jeg vil gerne printe på kulørt papir, men kan ikke finde det på hjemmsiden ?

A: Send din fil i en mail og skriv hvilken farve papir du gerne vil have. Så kan vi som regel finde noget.

Q: Kan jeg få en rabatkode til nemprint.dk ?

A: Hvis du bestiller ofte, kan du skrive til os og høre om vi kan lave en rabatkode.

Q: Kan jeg afhente min tryksag hos jer i butikken i Aarhus ?

A: Ja det kan du godt, du vælger blot at afhente i butik når du tjekker ud på hjemmesiden.

Referencer

Vi elsker glade kunder - mød dem her

Log ind på din konto